Υφασματολογία

Υφασματολογία γενικά. Ονομασία υφασμάτων. Είναι η γνώση της δομής της κατασκευής και της ονομασίας  των υφασμάτων που προέρχεται από τον τρόπο της πλέξης ή της ύφανσης, την σύνθεση, την υφή και πολλές φορές και από την προέλευσή τους. Πολλές φορές θα συναντήσουμε ονομασίες επικαλυπτόμενες που στην ουσία εννοούμε το ίδιο ύφασμα. Π.χ. Μουσελίνα και σιφόν.

Αλπακάς

Η ίνα  Alpaca  είναι η φυσική ίνα που το συλλέγουμε από την Αιγοκάμηλο .Είναι μαλακή, ανθεκτική και πολυτελής. Παρόμοια με το μαλλί των προβάτων, είναι θερμότερη, και δεν έχει λανολίνη , γεγονός που την καθιστά υποαλlεργική . Επίσης η ίνα Alpaca είναι φυσικά υδατοαπωθητική και δύσκολα αναφλέγεται. Ο σχεδιαστής Armani χρησιμοποίησε το Suri alpaca για να σχεδιάσει κοστούμια για άνδρες και γυναίκες. Η ίνα Alpaca  υπάρχει σε διάφορα προϊόντα, από πολύ απλά και φθηνά ενδύματα που τα κατασκευάζουν οι αυτόχθονες κοινότητες μέχρι εξειδικευμένα, βιομηχανικά ακριβά προϊόντα όπως κοστούμια.

Υφασματολογία γενικά  Ονομασία υφασμάτων. εξαιρετικό πολύτιμο ύφασμα
Παλτό Αλπακά

Υφασματολογία γενικά Animal print

Στην Υφασματολογία ονομάζουμε τα υφάσματα που το τύπωμα τους παραπέμπει σε απομίμηση γούνας ζώου. Μπορούμε να ονομάσουμε έτσι οποιοδήποτε τυπωμένο ύφασμα ανεξαρτήτου ποιότητος. Σαν άνιμαλ επίσης ονομάζουμε και τα υφάσματα απομίμησης της γούνας ενός ζώου, που κατασκευάσαμε με διάφορες υφαντικές τεχνικές.

Βατίστα -Βουάλ

Βαμβακερό κατά κανόνα ή και συνθετικό πολλές φορές. Πολύ λεπτό ύφασμα, σχεδόν διάφανο απλής ύφανσης. Κατάλληλο για πουκάμισο, μπλούζα και φόρεμα.  Πολλές φορές την χρησιμοποιούμε το καλοκαίρι και για φόδρα. Θα την συναντήσουμε επίσης με την ονομασία  Βουάλ.

Βισκόζη

Είναι η πρώτη ύλη κλωστοϋφαντουργίας πού πήραμε από την κυτταρίνη του φλοιού δένδρου. Μπορεί σαν πρώτη ύλη να την συναντήσουμε σε μία πλειάδα ποιοτήτων είτε αυτόνομη είτε σαν μέρος της σύνθεσής τους. Φυτικό ύφασμα, δροσερό και μαλακό. το χρησιμοποιούμε για πιο ανάλαφρα ρούχα όπως παντελόνες, μπλουζάκια, φορέματα. 

Βελούδο

Στην Υφασματολογία ονομάζουμε έτσι ένα περίπλοκο και δύσκολο υφαντικά ύφασμα με πέλος. Το ύφασμα αυτό για πολλούς αιώνες ήταν συνώνυμο με τον πλούτο και την αρχοντιά. Πατρίδα του κατά πάσα πιθανότητα η άπω Ανατολή. Δείτε επίσης.

Γκλίτερ

Γυαλιστερά υλικό σαν “Diamont” κολλημένο πάνω σε ύφασμα ή και σε τούλι. Τα υφάσματα αυτά είναι κατάλληλα για όλες σχεδόν τις χρήσεις. Από μπλούζες, εσάρπες, φορέματα, μέχρι ακόμη και πανταλόνια. Extreeme Fashion πολύ μοντέρνα και εντυπωσιακά.

Δερματίνη

Συνθετικό ύφασμα. Συνήθως ένα στρώμα πολυουρεθάνης πάνω σε κάποιο υλικό, ξερσευ κατά κανόνα, που με την κατάλληλη επεξεργασία μοιάζει πολύ με το δέρμα ζώου. Την δερματίνη την συναντήσαμε και σε απλή μορφή και με διάφορα σχέδια ώστε να έχει την ψευδαίσθηση δέρματος ζώου.

Ζέρσεΐ

Πλεκτά υφάσματα, μαλακής και ευχάριστης υφής. Δώσαμε το όνομά τους από την περιοχή που τα πρωτοείδαμε στο Jersey της Αγγλίας. Υπάρχουν σε πολλές μορφές, από τα πιο απλά με απλή επίπεδη ύφανση, έως τα πιο περίπλοκα με ανάγλυφα σχέδια και μοτίβα.

Κασμίρ

Μαλλί αρίστης ποιότητας που το βρίσκουμε από τις λεπτότερες τρίχες της κατσίκας κασμίρ. Αφαιρούμε τις τρίχες με χτένα και τις γνέθουμε σε κλωστή με απαλή υφή. Επειδή είναι τόσο απαλό και λεπτό, τα μάλλινα υφάσματα από κασμίρ έχουν ελάχιστο βάρος και είναι πολύ ζεστά.

Μπουκλέ

Στην Υφασματολογία αποκαλούμε έτσι οποιαδήποτε ύφασμα που στα νήματα που είναι υφασμένο υπάρχει ένας κόμπος – μπούκλα. Το κατασκευάζουμε από σχεδόν όλες τις πρώτες ύλες μαλλί, μετάξι, ακρυλικό με ειδικές κλωστές με κόμπους ή πολύ στριμμένα νήματα, έτσι ώστε να έχει σγουρή επιφάνεια. Δεν τσαλακώνει και μπορεί να είναι μονόχρωμο, μελανζέ, καρρώ ή τουιντ. 

Βελουτέ 

Έχει πέλος σαν το βελούδο αλλά είναι πιο μαλακό και σχεδόν πάντα ελαστικό. Υπάρχει λείο και κρας και είναι γυαλιστερό. Το ράβουμε φορέματα, μπλουζάκια, ζακέτες ακόμα και κολάν επειδή είναι πολύ ανθεκτικό. Στην φωτογραφία μας είναι ένα βελουτέ ύφασμα λαμέ.

Καρρώ

Πολύ γενικός όρος για υφάσματα που μπορεί να είναι είτε απλά βαμβακερά είτε πολύπλοκα περίτεχνα ζακάρ. Υφάσματα οποιασδήποτε μορφής γενικά που στο τύπωμα ή στην ύφανση δημιουργούν καρρώ.

Ζακάρ

Όρος για όλους τα υφάσματα που έχουμε υφάνει με έναν συγκεκριμένο και περίπλοκο τρόπο ώστε να δημιουργούν σχέδια στην ύφανση. Είναι μάλλινα, βαμβακερά μεταξωτά όπως επίσης και με τις συνθέσεις αυτών π.χ. 60% μαλλί 20% ακρυλικό 20% μετάξι και ούτω καθ’ εξής. Θα τα συναντήσουμε επίσης και με διάφορες άλλες ονομασίες όπως Ματλασέ, Μπροκάρ ή και Jaquard από το όνομα του μηχανικού που έφτιαξε αυτές τις μηχανές.

Κρεπ Σατέν

Υφασματολογία. Είναι ο συνδυασμός του κρεπ και του σατέν. Δηλαδή η μία πλευρά είναι ματ και η άλλη γυαλιστερή. Και οι δύο όψεις του είναι χρησιμοποιήσιμες. Είναι μαλακό, συνήθως χυτό και είναι κατάλληλο για όλες τις χρήσεις. Το κατασκευάζουμε και αυτό από πολλά υλικά όπως μεταξωτό πολυεστερικό, ασετάτ, τριασετάτ καθώς και τις προσμίξεις αυτών, όπως modal, viscoze klp.

Μουσελίνα

Πολύτιμο διαφανές, αραχνούφαντο ύφασμα, αρχικά κατασκευασμένο από βαμβάκι ή και μετάξι. Σήμερα υπάρχει και σε μεγάλη ποικιλία συνθετικών με τέλεια χαρακτηριστικά. Θα την συναντήσουμε επίσης και με την ονομασία σιφόν siffon. Την κατασκευάζουμε σε πολλές ποιότητες με μικροδιαφορές στα νήματα που κάποια είναι πιο σγουρά και θα την βρούμε σε πολλές εμπορικές ονομασίες όπως hi-mhlti satine ή και τσαλακωμένη με στριμμένα δεξιόστροφα αριστερόστροφα νήματα. Σε κάθε περίπτωση με την ονομασία μουσελίνα ή σιφόν εννοούμε ένα διάφανο αραχνούφαντο ύφασμα.

Δαντέλες

Από τις μεγαλύτερες κατηγορίες υφασμάτων. Ας τις χωρίσουμε σε δύο ακόμη κατηγορίες. Δαντέλες χρωματισμένες για πολυτελή ρούχα και δαντέλες για νυφικά. (νυφικές νυφιάτικες δαντέλες). Οι υποκατηγορίες και στις νυφικές και στις μη νυφικές δαντέλες είναι οι ίδιες. Τις χωρίζουμε δε ανάλογα με την ύφανσή τους, την προέλευσή τους, πως είναι κεντημένες κλπ. Επίσης υπάρχει και μία μεγάλη κατηγορία δαντελών που προορίζονται για κουρτίνες, στις οποίες λόγω έλλειψης γνώσης δεν θα αναφερθώ.

Δαντέλες σαντιγί

Πήραν το όνομά τους από την Γαλλική πόλη Chantilly όπου και πρωτοεμφανίστηκαν τον 17 αιώνα. Φυσικά εκτός από την Γαλλία κατασκευάστηκαν και στο Βέλγιο στην πόλη Bayeux αρκετά αργότερα καθώς επίσης και σε άλλες περιοχές. Είναι αραχνούφαντες φίνες δαντέλες που κατασκευάζονται από περίπλοκες μηχανές. Σήμερα βρίσκουμε αρκετά εργοστάσια στις περιοχές αυτές, πού λανσάρουν πολλά καινούργια σχέδια κάθε χρόνο, και συνεργάζονται με επώνυμους σχεδιαστές και καταστήματα. Στο κατάστημά μας θα βρείτε δαντέλες του οίκου Solstiss. Υστερώντας λίγο σε φινέτσα και ποιότητα, αλλά με εξαιρετική τιμή, “Chantilly” δαντέλες Θα βρούμε επίσης στην άπω ανατολή. Υπάρχουν και νυφικές και χρωματιστές ή δίχρωμες ή με μεταλλικά νήματα.

Δαντέλες Μακραμέ Kιπούρ.

Δαντέλες κιπούρ. Ευκολοφόρετη δαντέλα. Πολύτιμες δαντέλες. Κάποτε οι γυναίκες τις έπλεκαν με το τσιγκελάκι μοτίφ μοτίφ, τα έραβαν μεταξύ τους και έφτιαναν φορέματα, μπλουζάκια, γάντια μέχρι και βέλο. Και επίσης δαντέλες Μακραμέ. Όπως και οι κιπούρ με την διαφορά τις φτιάχνουμε κόμπο κόμπο. Σήμερα τις δαντέλες αυτές τις κατασκευάζουμε από μηχανές, αλλά έχουν πάντα το ίδιο αποτέλεσμα. Είναι υπέροχες. Και αυτές τις κατηγορίες τις βρίσκουμε σε χρωματιστές καθώς επίσης και σε λευκές και εκρού για χρήση νυφικών.

Δαντέλες κεντημένες σε τούλι

Όταν τελειοποιήσαμε τις κεντητικές μηχανές, εμφανίστηκε μια μεγάλη κατηγορία από δαντέλες κεντημένες σε τούλι. Με πολλά και διάφορα κεντήματα, και με διαφορετικά υλικά οι δαντέλες αυτές έχουν το μεγαλύτερο ίσως μερίδιο της αγοράς. Αυτές που τις κεντήσαμε με γυαλιστερά νήματα φλος τις ονομάσαμε δαντέλες φλος. Αυτές πού τις κεντήσαμε με περιμετρικά του σχεδίου ένα κορδόνι, που έδινε αναγλυφικότητα τις ονομάσαμε κορδονέ. Σε αυτές που προσθέσαμε παγιέττα (κέντημα μηχανής) τις ονομάσαμε saequin. Και τέλος σέ αυτές που προσθέσαμε πέρλα ή μακαρόνι στο χέρι τις λέμε κεντημένες χειροποίητες. Όλες αυτές φυσικά, υπάρχουν σε λευκές υπόλευκες εκρού κ.λ.π. οι νυφικές δαντέλες, καθώς επίσης και οι χρωματιστές που μπορεί να είναι μονόχρωμες δίχρωμες ή και τυπωμένες εμπριμέ.

Σατέν Ντουσέζ

 Duchess Satin Fabric Είναι ένα πανέμορφο,  μεσαίου βάρους  χαμηλής στιλπνότητας ύφασμα. Είναι εύκολο στην ραφή και με αρκετή σκληρότητα, τόση όση χρειάζεται για να διατηρήση το σχήμα που δίνεται κατά την ραφή. Πολύτιμο και δυσεύρετο ύφασμα στο παρελθόν, κατασκευασμένο κατά κανόνα από μετάξι. Επομένως ήταν ύφασμα που μπορούσε να αγοράσει μόνο η υψηλή κοινωνία της εποχής και έτσι ονομάστηκε Σαντέν Ντουσέζ από το Duchess satin δηλαδή που μπορούσαν να φορέσουν μόνον οι δούκισσες. Σήμερα το κατασκευάζουμε και από πολλά άλλα υλικά, όπως ο πολυεστέρας, καθώς και σε συνθέσεις του μεταξιού.

Mikado

Εμπορική ονομασία ημίσκληρου υφάσματος με διαγώνια ύφανση. το συναντάμε μονόχρωμο ή και ψηφιακά τυπωμένο, κατάλληλο για coctail και βραδινά ρούχα. Όπως και τα περισσότερα υφάσματα έτσι και αυτό το συναντάμε σε διάφορα υλικά και συνθέσεις αυτών.

Ονομασία υφασμάτων. Οικολογικές γούνες

Απομιμήσεις γούνας ζώου που κατασκευάζουμε από συνθετικές ή τεχνητές ίνες, χωρίς να απειλήσουμε την οικολογία από την θανάτωση των ζώων.

Γκρο

Έχει ανάγλυφες ρίγες οριζόντιες και είναι συνήθως σκληρό. Το κατασκευάζουμε από πολλά υλικά, θα μπορούσε να είναι μεταξωτό συνθετικό ή και βαμβακερό, καθώς επίσης και με προσμίξεις πρώτων υλών.

Διαγονάλ, καμπαρντίνα

Ύφασμα με διαγώνιες ρίγες στην ύφανσή του που όπως εύλογα παίρνει από αυτές την ονομασία του. Είναι κυρίως ανάγλυφες και κυκλοφορεί σε σχεδόν όλες τις ποιότητες. Καμπαρντίνα. Ονομάζουμε την ανεπαίσθητα διαγώνια ύφανση του υφάσματος. Όπως καταλαβαίνουμε δεν είναι λάθος αν ονομάσουμε ένα ύφασμα διαγονάλ ή καμπαρντίνα. Είναι ένοιες επικαλυπτόμενες, Η καμπαρντίνα μπορεί να είναι από βαμβάκι, μαλλί ή και συνθετικό-ματ ή γυαλιστερή, ελαστική ή σταθερή. Από την καμπαρντίνα μπορούμε να κατασκευάσουμε οτιδήποτε θέλουμε. Ταγιέρ – μαντό -παντελόνι – φούστα-σορτσάκι.

Ντεγκραντέ

Είναι το ύφασμα που σταδιακά κάνει μια αλλαγή από το ένα χρώμα στο άλλο, ή από την μία απόχρωση του ιδίου χρώματος σε άλλη. Κυκλοφορεί σε όλες σχεδόν τις ποιότητες. Συνήθως έχουμε ένα χρώμα στην μία ούγια και το άλλο στην άλλη, χωρίς να αποκλείσουμε την περίπτωση επιλαμβανόμενης αλλαγής του χρώματος κατά το τρέχον μέτρο.

Κοτλέ

Ξεχωρίζει από τις ανάγλυφες φαρδιές ή στενές αυλακώσεις που έχει κατά μήκος στην ύφανσή του. Είναι ανθεκτικό και κυκλοφορεί σε βαμβακερό, βισκοζένιο και συνθετικό. 

Κρεπ

Ακριβολογώντας για την κατασκευή των κρεπ υφασμάτων χρησιμοποιούμε κρεπ νήματα. Αυτά τα νήματα είναι πού δίνουν στα υφάσματα αυτά μία σγουρή, σαγρέ εμφάνιση. Στις περισσότερες περιπτώσεις με διάφορες υφαντικές τεχνικές μπορούμε να παρουσιάσουμε την όψη ενός υφάσματος σαν κρεπ χωρίς την χρήση των νημάτων αυτών. Στην πραγματικότητα έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε κρεπ όλα σχεδόν τα υφάσματα που η ύφανσή τους δεν είναι λεία. Αυτό δεν είναι πολύ ακριβές. Δεν μπορούμε όμως να το θεωρήσουμε και ολότελα λάθος δεδομένου η ονομασία κρεπ έχει επικρατήσει σε όλα τα υφάσματα ασχέτως αν χρησιμοποιούν στην κατασκευή τους κρεπ νήματα .Γενικά θεωρούμε το ύφασμα που έχει κίνηση, πέφτει και δεν είναι σκληρό. Κυκλοφορεί σε μάλλινο, συνθετικό, ολομέταξο. Είναι μονόχρωμο συνήθως και στην αφή είναι μη λείο.

Ονομασία υφασμάτων. Κασμηρο-φανέλα

Κασμήρια, μία συνήθης ονομασία υφασμάτων για ανδρικά κουστούμια, μεγάλης κατά κανόνα αντοχής, και αισθητά πιο σκληρά από τα υφάσματα για γυναικεία ρούχα. Μπορούν να είναι μάλλινα συνθετικά ή και σύμμικτα. Αν αυτά τα υφάσματα έχουν και χνούδι πίλινγκ, δίνουν την εντύπωση της φανέλας και έχουμε έτσι μία Κασμηροφανέλα. Για να έχουμε ένα ύφασμα με υφή φανέλας χρησιμοποιούμε το κατάλληλο νήμα ,ως μια πιο σωστή επιλογή. Επίσης μπορούμε να περάσουμε το ύφασμα από μία χνουδιάστρα μία μηχανική συρματόβουρτσα που ξύνει και χνουδιάζει το ύφασμα, μειώνοντας όμως έτσι την μηχανική αντοχή του

Λαμέ

Αποκαλούμε έτσι ένα ύφασμα γυαλιστερής απαστράπτουσας υφής πού το συναντούμε σε ελαστικά ή και σταθερά υφάσματα. Συνήθως το κατασκευάζουμε με την θυροκόλληση μιας λεπτής στρώσης ζελατινώδους υλικού foil που δίνει την μεταλλικής όψης γυαλιστερή επιφάνεια.

Lurex

Είδος υφάσματος που το κατασκευάζουμε με την επεξεργασία μεταλλικών ινών, πάντα γυαλιστερό. 

Λύκρα (lycra)

Γυαλιστερό, συνθετικό, ελαστικό ύφασμα το οποίο χρησιμοποιούμε για εφαρμοστά ρούχα. ‘Εχει μεγάλη ελαστικότητα και από τις δύο πλευρές. Σαν υλικό είναι ζεστό για το καλοκαίρι αλλά ανθεκτικό τόσο, ώστε το χρησιμοποιούμε για στολές ρυθμικής γυμναστικής, ακόμη και για μαγιό.

Organza (Οργάντζα)

Διάφανο η ημιδιάφανο ύφασμα απλής ύφανσης και κρουστής υφής 

Ονομασία υφασμάτων. Πασμίνα (pashmina)

Προέρχεται από την περσική λέξη που σημαίνει μαλλί. Το παίρνουμε από την τρίχα της γίδας CAPRA-HIRCUS του Νεπάλ και δή από το γένι τού τράγου, υλικό που προσφέρει τις πιο πολυτελείς, μαλακές, ζεστές και ελαφριές φυσικές ίνες. Η πασμίνα λέμε ότι είναι τόσο εκλεκτή ώστε να μπορεί να περάσει μέσα από ένα δαχτυλίδι, πράγμα που είχα την τύχη να δοκιμάσω και εγώ με επιτυχία.

Πικέ (pique)

Η επιφάνεια ενός υφάσματος, βαμβακερού συνήθως υφασμένου με τέτοιο τρόπο όπου η επιφάνεια του θυμίζει βάφλα. 

Τie-Dye

Μέθοδος βαφής που έγινε γνωστή από τους χίπις. Το ύφασμα το δένουμε με σπάγκο ή με λάστιχο και το βάφουμε αφού το βυθίσουμε μέσα σε μπογιά. Εναλακτικά ψεκάζουμε πάνω του με την βαφή τα σημεία που το ύφασμα είναι δεμένο. Έτσι χωρίς να απορροφάται παντού το χρώμα σε όλη την επιφάνεια δημιουργεί μοτίβα. 

Ονομασία υφασμάτων. Μελανζέ mélanger

Το ονομάζουμε έτσι από το ομώνυμο γαλλικό ρήμα και σημαίνει ανακατεύω. Είναι δηλαδή ύφασμα με ανακατεμένα μπερδεμένα χρώματα. Στην Ιστορία τού υφάσματος μη νομίζετε ότι όλα ήταν εύκολα. Τα νήματα δεν ήταν πάντοτε καθαρά και δεν ήταν εύκολο πράγμα η λεύκανσή τους ή η ομοιόμορφη βαφή. Τα νήματα που φτιάχναμε πολλές φορές προέρχονταν από διαφορετικά ζώα με αποτέλεσμα να έχουμε διχρωμίες ή και τριχρωμίες στο τελικό αποτέλεσμα. Αυτό μας έδωσε τα μελανζέ υφάσματα, που και κάποια στιγμή έγιναν και μόδα. Θυμόμαστε όλοι την κόκκινη και άσπρη κλωστή που φορούσαμε όλοι στον καρπό μας, τον Μάρτη. Φανταστείτε αν τα νήματα είχαν τα ίδια χρώματα τι αποτέλεσμα θα έδιναν. Μελανζέ υφάσματα. Για την ιστορία υπάρχουν τέτοια νήματα στην υφαντουργία και τη πλεκτοβιομηχανία και τα ονομάζουμε πως άλλως. Μάρτινα

Μοτίφ

Motif Κεντήματα που τα προσθέτουμε πάνω στα Παλιά ή και στα καινούργια ρούχα μας, για να τα αλλάξουμε την εμφάνιση.

Υφασματολογία γενικά Μάλλινα υφάσματα

Αυτά που περιέχουν στην ύφανση ή στην πλέξη τους (ζέρσευ) μαλλί υλικό που το παίρνουμε από τα ζώα γενικώς,  Μπορεί να είναι μαλλί από τα πρόβατα τίς καμήλες, τα Λάμα, τις Κατσίκες κλπ. Το μαλλί τις καμήλας μας δίνει τα camel υφάσματα, που λόγω και του χρώματος τους κατ’ επέκταση ονομάζουμε και το χρώμα. Άσχετα δηλαδή από την εμπορική τους ονομασία ή από την ονομασία προέλευσης όλα αυτά είναι μάλλινα υφάσματα.

  • Pure new wool:  Πρωτογενές, καθαρό, άριστης ποιότητας μαλλί που το χρησιμοποιούμε για πρώτη φορά στην κλωστοϋφαντουργία.

Κασμίρ

  • Το κασμίρ, με τις φωτεινές και απαλές του ίνες, είναι πολύ πιο ακριβό από οποιοδήποτε μάλλινο ύφασμα. Το μαλλί αυτό δεν το παίρνουμε από πρόβατα, αλλά από ένα είδος κατσικών που τις βρίσκουμε στην κοιλάδα Κασμίρ, μεταξύ των μεγάλων Ιμαλαΐων και της οροσειράς Πιρ Παντζάλ. Στη συγκεκριμένη περιοχή οι θερμοκρασίες είναι έως και -30 βαθμούς Κελσίου, επομένως το τρίχωμα των αιγών αυτών αναπτύσσεται πιο αργά και είναι πυκνό και ζεστό. Ωστόσο, αν ένα πρόβατο μπορεί να δώσει έως και τρία κιλά μαλλιού, μία κατσίκα από το Κασμίρ μπορεί να δώσει μόλις 200 γραμμάρια. Επίσης, το κασμίρ, σαν πρώτη ύλη είναι ευαίσθητο, και το επεξεργαζόμαστε πολύ προσεκτικά διότι εύκολα μπορούμε να το καταστρέψουμε από τα χρώματα και τα χημικά. (Από άρθρο της Καθημερινής)

Αλπακάς

  • Η ίνα  Alpaca  είναι η φυσική ίνα που το συλλέγουμε από την Αιγοκάμηλο .Είναι μαλακή, ανθεκτική και πολυτελής. Παρόμοια με το μαλλί των προβάτων, είναι θερμότερη, και δεν έχει λανολίνη , γεγονός που την καθιστά υποαλlεργική . Επίσης η ίνα Alpaca είναι φυσικά υδατοαπωθητική και δύσκολο να αναφλεγεί. Ο σχεδιαστής Armani χρησιμοποίησε το Suri alpaca για να σχεδιάσει κοστούμια για άνδρες και γυναίκες. Η ίνα Alpaca  υπάρχει σε διάφορα προϊόντα, από πολύ απλά και φθηνά ενδύματα που τα κατασκευάζουν οι αυτόχθονες κοινότητες μέχρι εξειδικευμένα, βιομηχανικά ακριβά προϊόντα όπως κοστούμια.

Μοχέρ

  • Το μοχέρ  είναι τύπος μαλλιού, ζωικής προέλευσης, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που προέρχεται από τις κατσίκες ράτσας Άγκυρας που εκτρέφονταν αρχικά κυρίως στην Τουρκία και λιγότερο στη Νότιο Αμερική (ΠερούΧιλή)[1].

Ανκορά

  • Angora. Αναφέρεται στο τρίχωμα που παράγεται από το κουνέλι Angora. Το Angora είναι γνωστό για την απαλότητά του, και τις λεπτές ίνες.  Είναι επίσης γνωστό για τη μεταξένια υφή του. Είναι πολύ πιο ζεστό και ελαφρύτερο από το μαλλί λόγω του κοίλου πυρήνα της ίνας. Δίνει επίσης στο μαλλί τη χαρακτηριστική αιωρούμενη αίσθηση.

Μπροκάρ βλέπε ζακάρ

Υφασματολογία γενικά. Παλτό

Υφάσματα για παλτό. Υφάσματα που τα χρησιμοποιούμε για πανωφόρι και παλτοζακέτα. Συνήθως με 550 gm/m ή και περισσότερα. Μια μεγάλη κατηγορία υφασμάτων, που τα υλικά τους μπορεί να είναι απλά συνθετικά, έως τα πιο πολύτιμα όπως Κασμίρ αλπακά μοχέρ κλπ

Παγιέτα

Υλικό πού συνήθως το ράβουμε πάνω στο ύφασμα δίνοντάς του μια εντυπωσιακή αστραφτερή εμφάνιση,

Ονομασία υφασμάτων. Πρες ντε γκαλ Prince de Galles

Παραφθορά του ¨Πρίγκιπας της Ουαλίας” στα Γαλλικά. Ονομάζουμε έτσι το σχέδιο του υφάσματος και όχι σε ποιότητα. Μπορούμε να το κατασκευάσουμε από το πιο απλοϊκό έως από το πιο πολύτιμο των υφασμάτων.

Ονομασία υφασμάτων. pied de poule Πιε ντε πουλ – pied de coq πιε ντε κοκ

Το ονομάζουμε έτσι γιατί το σχέδιο του μοιάζει με τα σημάδια που αφήνει ο πόδι της κότας (πιε ντε πουλ) ή του κόκορα (πιε ντε κοκ) στο έδαφος. Είναι μικρά καρρώ με εναλλαγή σκούρου και ανοιχτού χρώματος στις 4 άκρες-ουρίτσες , που φτάνουν μέχρι τα διπλανά καρρώ του αντίθετου χρώματος. Και εδώ έχουμε ονοματολογία που αφορά την εμφάνιση και μόνο και όχι την ποιότητα.

Ονομασία υφασμάτων. Ποπλίνα

Λεπτό συνήθως βαμβακερό ύφασμα απλής ύφανσης. Φυσικά το βρίσκουμε και με άλλες συνθέσεις όπως 65% πολυέστερ και 35% βαμβάκι κ.ο.κ. Απλοϊκά μπορούμε να το πούμε και “πουκαμισόπανο”.

Σατέν

Είναι γυαλιστερό ύφασμα. Οτιδήποτε γυαλιστερό το ονομάζουμε σατέν. Κυκλοφορεί σε όλες τις συνθέσεις και σε πάρα πολλές ποιότητες. 

Τσόχα

Υφασματολογία γενικά. Είναι ένα ύφασμα που έχει βάση το μαλλί. Μετά την ύφανσή του δέχεται μία επεξεργασία ξυρίσματος και βαψίματος. Δεν έχει πέλος και δεν ξεφτίζει. 

Τουίντ

Προέρχεται από την αγγλική λέξη tweed (σκοτζ. tweed που σημαίνει ύφασμα με ραβδώσεις). Χοντρό μάλλινο ύφασμα με χαρακτήρα ρουστίκ που το υφαίνουμε με διαφορετικού χρώματος κλωστές δημιουργώντας σβώλους στην επιφάνεια του. Αρχικά το κατασκευάζαμε αποκλειστικά στην Αγγλία και την Ιρλανδία. Το τουΐντ ακόμη και σήμερα χαρακτηρίζει το “στιλ εξοχής”. 

Υφασματολογία γενικά, Ονομασία υφασμάτων.

Ταφτάς

Είναι ύφασμα αρκετά σκληρό, δεν ντραπάρει, είναι πυκνό, στέκει και θροίζει. Ο μεταξωτός είναι πιο σκληρός και ο συνθετικός πιο μαλακός και μοιάζει με καλής ποιότητας φόδρα. 

Οργάντζα

Είναι σκληρό διάφανο ύφασμα. Μεταλιζέ ή ματ, ολομέταξο, βαμβακερό ή συνθετικό. Υφασματολογία γενικά.

Ραζμίρ

Είναι ύφασμα σκληρό και χοντρό από τη μία μεριά ελαφρώς γυαλιστερό. Κυκλοφορεί συνθετικό και μεταξωτό. Κατάλληλο για νυφικά.

Φανέλα

Είναι ύφασμα που έχει χνούδι είτε από τη μία μεριά είτε και από τις δύο. Κυκλοφορεί σε μάλλινο αλλά και σε πολυεστερικό. 

Υφασματολογία γενικά. Ψαροκόκαλο

Ύφασμα που το έχουμε υφάνει κατά τέτοιο τρόπου που έχει διαγώνιες γραμμές που όταν μοιάζουν σαν κόκαλο ψαριού. 

Exit mobile version